Około 75 proc. trasy głównej obwodnicy ma warstwę podbudowy i przedostatnią warstwę wiążącą nawierzchni, a na połowie odcinka jest już ostatnia wierzchnia warstwa ścieralna.
Zaawansowanie prac na obiektach inżynierskich przekroczyło 90 proc. Wszystkie obiekty inżynierskie (mosty wiadukty, przejścia dla zwierząt i przepusty, przejście dla pieszych) mają już wykonane konstrukcje. Udostępnienie trzech z nich w oparciu o tymczasową organizację ruchu (wiaduktów w Wielkiej Wsi, Ratajach nad DK42 i w ciągu DK42 Wąchocku) pozwoliło na usprawnienie ruchu lokalnego.
W kwietniu wykonawca przystąpił do kontynuowania robót bitumicznych, które wymagają ustabilizowanych warunków pogodowych. Na końcowym odcinku przyszłej obwodnicy układana jest podbudowa pod warstwy nawierzchni. Rozpoczęły się także prace ziemne w obrębie skrzyżowania obecnej DK42 z jej przyszłym dwujezdniowym przebiegiem. W ponad 95 proc. wykonane zostały przebudowy sieci.
Trwają także prace przy usuwaniu wysypiska odpadów. Ich zakończenie pozwoli na rozpoczęcie w tym miejscu budowy konstrukcji drogi.
Ogólne zaawansowanie wszystkich robót przekroczyło 70 procent.
Ze względu na różne zaawansowanie prac na poszczególnych odcinkach realizacyjnych, wynikające z odmiennych warunków gruntowych i zalegających odpadów, do wykonania w tych lokalizacjach są roboty ziemne, warstwy konstrukcyjne, roboty brukarskie, roboty branżowe, elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ekrany przeciwolśnieniowe i akustyczne oraz roboty wykończeniowe (pobocza, humusowanie, nasadzenia). W obrębie obiektów mostowych do wykonania pozostają izolacje oraz elementy wyposażenia. W okolicy Parszowa trwają prace związane z utylizacją odpadów, wykonanie robót zasadniczych możliwe będzie po zakończeniu tych prac. Do wykonania jest również zabezpieczenie obszaru z występowaniem zjawisk krasowych na odcinku ok. 400 m.